10 July 2013

Samad Maccaboy

Assalamualaikum.

Memandangkan wa nie adalah penternak lemak yang berjaya (sebelum puasa) So sekarang dah masuk bulan puasa  tak banyak sangat lemak yang boleh diternak. Kira sekarang nie tukar profession, jadi pengkukur kelapa secara tradisional. Tempat kukur kelapa tu Samad Maccaboy yang sedekah dekat wa. Nak tengok rupa tempat kukur kelapa tu? Tekan sini.

Korang kenal Mat Lutfi? Kenal Anwar Hadi? Haa Samad Maccaboy nie lebih kurang macam diorang tu lahh. Menggunakan media youtube untuk ber-vlogging. Walaupun ada diantara video beliau yang agak annoying kuasa 32 plus kelakar tak ingat dunia tu, masih terselit pengajaran yang berguna untuk semua. 

Hampir kesemua video beliau menggunakan dialek Terangganu. Berat nanang mu nieh! Dop pahe nate. haha. Walaupun ada sesetengah benda yang dia cakap wa tak dapat paham, al maklumlah saya orang Penang. (Hi Samad, haha) Tapi setiap kali tengok video dia mesti tergelak terkentut tertonggeng (hiperbola)

Video yang paling wa suka yang paling latest tu. Tekan sini untuk tengok. Haha memang terbaik. Evendoe video tu nampak macam nak membahan si PA tu tapi cuba korang hayati dan pahami apa mesej yang cuba Si Samad nie nak sampaikan. 

Untuk Samad, teruskan usaha anda untuk menghiburkan public dengan video-video kau yang superb tu. Apa-apa pun mu comey bohh hat dalam video Gwiyomi tu. kahkahkahkah

Thank you.


1 comment:

Aida Ismail said...

1st time dengar nama vlogger Samad Maccaboy ni. Selama ni tengok Mat Lutfi je. Hehe~