24 May 2013

Holidayzzz.

Assalamualaikum.

Menjadi seorang blogger bukanlah mudah. Kena ada idea untuk update blog dengan entry-entry yang menarik. Sesetengah orang bila nak cari idea perlukan suasana yang tenang dan aman damai. Tapi wa dapat idea untuk update blog bila tengah bagi harimau makan. Haha

Saat inilah yang dinantikan oleh semua budak sekolah. Ya. Cuti sekolah pertengahan tahun selama 2 minggu. Pastinya cikgu-cikgu pun tak melepaskan peluang untuk berikan 'pakej percutian' (homework) kepada pelajar. Walaupun cuti cuma 2 minggu, kerja sekolah yang kena buat macam cuti 2 bulan. kan? Mohon guru semalaya paham akan situasi kami sebagai pelajar sekolah. Cuti sekolah. Means, free from homework, okay? Kalau lah wa mampu buat begitu, haha.

Well, cuti dah pun bermula hari nie. Ada yang dah plan macam-macam untuk dibuat pada cuti sekolah nie kan? Ada yang nak pergi bercuti dengan family, ada yang nak kerja part time, nak cari duit poket. Dan ada jugak yang bakal mengisi cuti mereka dengan membuat air liur sekolam dan taik mata sekapal. ish ish ish.

So korang dalam kategori mana? Kalau wa mungkin dalam kategori terakhir tu, muahaha. Tapi tak kisah la korang nak buat apa pun asalkan tak menyusahkan orang lain especially mak bapak korang. 

Oh yaa, ada juga yang akan menggunakan cuti sekolah ini untuk pergi shopping barang-barang keperluan untuk ke universiti, politeknik, kolej, wad gila dan sebagainya. Untuk kawan-kawan wa yang bakal menjejakkan kaki ke universiti tu wa ucapkan selamat maju jaya. Pergi sana make sure korang bawa balik segulung jenazah ehh ijazah. Bukan bawa balik baby ye. 
Selamat bercuti semua !!

Thank you.



13 comments:

Unknown said...

hehe..kita dah habis sekolah...yeppy.. tapi 2minggu cuti ni buat la apa2 yang berfeadah ea..hehe..

btw done fllow u nom 700.. comelnya nom kita..hehe :)

Azwar Syuhada said...

Azwa pon bercuti ni!! Masa untuk release tension.. :)

Tuan Admin said...

lalalalaaa. tumpang laluuuuu.

done follow, follow back maybe ?

ok baii *tetibe*

siti suraya said...

Selamat bercuti. Saya lagi beberapa minggu nak habiskan pembelajaran saya dekat UUM. Rasa sayang pulak nak tinggal. Happy holiday :)

Norra Mohd said...

Assalamualaikum, Faa. Salam ukhwah fillah..Ok, akak suka ayat dapat idea update blog masa tengah bagi harimau makan. Rare okay! Manfaatkan cuti yang ada and just take a good care of your health ^.^ Thanks follow akak, and akak already followback you.

Anonymous said...

Salam, jom join GA Contest beramai2. Dress cantik utk dimenangi. http://sofiesyacollection.blogspot.com/2013/05/sofiesya-collection-ga-contest.html

Aida Syifaa ♥ said...

Ye terima kasih kak nana :)

Aida Syifaa ♥ said...

Yeahhh! Masa yg sesuai untuk chillax :3

Aida Syifaa ♥ said...

waalaikummusalam. haha k itu tipu ja :p thanks btw.

atynadya said...

ouhh . cuti ehh ? kita belum cuti lagi . 10/6 baru start cuti . tu pun seminggu jeee . huuuhuu

Aida Syifaa ♥ said...

hihi yeke? itulah untungnya jadi budak sekolah. haha :DD

Aida Syifaa ♥ said...

goodluck yaa? :)

Sarah Mohd Saleh said...

suke betul die cuti sekolah ni. tak g memane ke dik? ;D